file:///C:/Users/osener/AppData/Local/Temp/yandex_5595a10dc0cbe17c.html

TAVUK CİĞERİ YAHNİ

bugünkü tarifimiz gerek fiyatı gerekse lezzetiyle benim fikrimce rakipsiz bir yemek...

gerçi bazıları pek sevmesede ben özellikle bu şekilde pişen tavuk ciğerini yanında pirinç pilavı ve hatta varsa cacıkla çok güzel bir öğün olduğunu düşünüyorum...

yapımı her zamanki gibi çok kolay...

önce aldığımız tavuk ciğerlerini güzelce doğruyoruz...

özellikle yürek kısmının dışındaki zarı soyup onu ince tekerlekler halinde doğrarsak pişmesi daha kolay olur ki yürek ciğerin en lezzetli bölümü...

sonraki aşamada tenceremize koyduğumuz sıvı yağın içine ciğerlerimizi atıp bir tur çevirdikten sonra kapağını kapatıp altını iyice kısıyoruz...

bu arada bolca soğanımızı ( ki yarım kilo ciğere 2 soğan anca yetecektir) doğruyoruz...
soğanları önce dikine ortadan bir kez bölüp sonra yarım daireler halinde ne çok ince ne çok kalın olacak şekilde doğrarsak güzel olacaktır...

ciğerlerimiz suyunu salıp çekmeye başladığı zaman içerisine soğanlarımızla beraber tuz ve karabiberimizi de ilave edip tekrardan kapağını kapatıyoruz...

suyunu çekene ve soğanlar ölene kadar pişirdikten sonra bu haliyle pilav yanında servis yapabileceğimiz gibi,
küp şekilde doğradığımız ve kızarttığımız patateslerimizi içine katıp karıştırdıktan sonrada servis edebiliriz...

ben tavuk ciğerini pek sevmeyenler ve denemeyenler için bu tarifi en azından bir kez denemelerini öneriyorum...

hepinize afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder