file:///C:/Users/osener/AppData/Local/Temp/yandex_5595a10dc0cbe17c.html

püreli rosto ve eşsiz çorbası

rostoyu farklı şekillerde yapanlardavardır  mutlaka ancak ben özellikle çocuklar için çok yumuşak olması ve suyundan çok lezzetli ve besleyici bir çorba elde ettiğim için bu yöntemi tercih ediyorum...

aldığım rostoyu önce düdüklü tencereye koyup üzerini biraz geçecek kadar suda tencerenizin performansına ve etede bağlı olarak yaklaşık  45 dk. kadar haşlıyorum...

haşlandıktan sonra tencereden aldığım etleri etlerin yönüne göre dilimleyip bir borcama diziyorum...

yönüne göre dilimlemezseniz etler dağılır buna dikkat edin...

bir kasede 1,5-2 kaşık kadar domates salçasını etlerin suyuyla sulandırdıktan sonra tuzunuda atıp sos kıvamında  hafifçe üzerinde gezdirip  fırına atıyorum...

biraz kızarınca çıkartıp servise hazır hale geliyor...

başka bir kasede 2 kaşık unla 2 kaşık yoğurdu iyice çırpıp içine yavaş yavaş  etin suyundan katarak sulandırıp topak kalmayınca tuzunuda ilave edip  kalan et suyunun içine hepsini döküyorum...

bir miktar kaynadıktan sonra gerçekten çok lezzetli bir çorba oluyor...

püre içinse 2-3 tane patatesi soyup küp şeklinde dilimledikten sonra tuzlu suda iyice haşlıyorum...

bir süzgeç yardımıyla suyunu süzdükten sonra içine 1-2 çorba kaşığı tereyağı karıştırıp beraberce eziyorum...

tencereyi ocağa koyduktan sonra içine yavaş yavaş süt ilave ederek ezmeye ve karıştırmaya devam ediyorum...

istediğim kıvama gelince altını kapatıp pürenin yanında servis ediyorum...

afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder