file:///C:/Users/osener/AppData/Local/Temp/yandex_5595a10dc0cbe17c.html

domates çorbası

sizlere bir kolay çorba tarifi daha...

aslında zaten bir çoğunuz biliyorsunuzdur ama birde benim tarifi deneyin bakalım sevecekmisiniz...

çorba tenceremize öncelikle yaklaşık 3 çorba kaşığı kadar unu koyup orta ateşte unumuz pembeleşinceye kadar kavuruyoruz...

laf aramızda ben biraz fazlaca kavuruyorum unu...

sonra ocaktan bir süreliğine alıp yada altını kısıp biraz bekleyip yağını ilave ediyoruz...

unu kavururken tencere çok fazla ısınıyor, amacımız tencerenin ısısını biraz düşürmek...

üzerine 3 çorba kaşığı kadarda salçamızı ilave edip karıştırıyoruz...

ben 2 çorba kaşığı domates bir çorba kaşığı tatlı biber salçası koyuyorum..

biraz daha lezzet isteyenler bu aşamada  bir tane et bulyonuda içine kırabilirler... 

altını tekrar orta ateşe getirdikten sonra çorbamızı bir yandan karıştırıp bir yandan da suyumuzu yavaş yavaş topaklandırmadan ilave ediyoruz...

ben  1 su bardağı süt de ilave ediyorum daha lezzetli oluyor...

tuzunu ve karabiberinide ilave ettikten sonra kaynayana kadar karıştırıyoruz kaynadıktan sonra altını kısıp biraz daha pişirdikten sonra kızarmış ekmek kaşar rendesi gibi ilavelerle servis edebiliriz...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder