file:///C:/Users/osener/AppData/Local/Temp/yandex_5595a10dc0cbe17c.html

incir reçeli romantik bir lezzet...

evet yaz arası biraz uzun oldu biliyorum ama tatildi, hadi döndük işti güçtü anca fırsat buldum, hemen yazayım dedim...

tatili her zamanki gibi örenin (milas ören) muhteşem doğası ve deniziyle geçirdik ...

doğası bozulmamış el değmemiş örende köyden bir tanıdığımızın getirdiği incirlerle size bir tarif daha yazma fırsatı buldum...

incir reçeli yaptıktan hemen sonra kapış kapış gitti ve 2 günde bitti ...

bende zaten filminden dolayı sempatiyle yaklaştığımız bu tadı sizlerlede paylaşayım dedim...

tadı damağımızda kaldı ama daha fazla incir bulamadığımız için devamını yapamadık maalesef...

incir reçelinin yapılışı biraz meşakatli ama onuda kolaylaştırmanın yolunu buldum tabiki...

öncelikle mümkün olduğunca sertinden (bulursanız reçellik ama bulmanız biraz zor ) ve küçüklerinden 20-25 kadar beyaz inciri kabuklarını soyarak temizliyoruz...

bir tencereye üzerini 3 parmak geçecek kadar su koyup incirleri kaynamaya bırakıyoruz...

bu arada demliğe su koyup yandaki ocakta onuda kaynatıyoruz...

incirler biraz kaynayıp yumuşamaya başladıktan sonra tenceredeki sıcak suyu süzüp yerine hemen soğuk su koyup (ben musluğun altına alıp yaptım) incirleri elimizle yada bir çorba kaşığıyla hafifçe sıkıp içindeki acı suyu çıkartıyoruz...

tekrar suyunu süzüp üzerine demlikte kaynayan sıcak sudan ilave edip tekrar kaynatıp süzüyoruz...

bu işlemi en az 4 kez tekrarlıyoruz...

tüm bu işlemleri yaparken başka bir tencerede de 3 bardak şeker ile 3 bardak suyu kaynatarak şerbet yapıyoruz...

incirleri işleri bittiğinde 4 tur tamamlandığında süzüp şerbetimizin içine atıyoruz renkleri tamamen koyulaşıp şeffaf kıvama gelene ve reçelde kıvamını alana kadar kısık ateşte kaynatıp kavanozlara doldurup tabiki afiyetle yiyiyoruz...

biraz zor gelebilir ama ben denemenizi öneriyorum.... gerçekten güzel bir lezzet ortaya çıkıyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder