file:///C:/Users/osener/AppData/Local/Temp/yandex_5595a10dc0cbe17c.html

kıymalı taze fasulye

aslında burada çok bilinen yemeklerden ziyade fazla yapılmayan yemekleri yazmaya çalışsamda yemek yapmaya yeni başlayanlar içinde bilinen yemeklerdende biraz yazmaya karar verdim...

taze fasulye benim en sevdiğim yaz sebzelerinden biri...

özellikle kılçıksızını bulursanız lezzetine doyum olmuyor...

fasulye pişirirken tembellik yapanlara çok kızıyorum ben aslında...

yumuşak ve lezzetli olması ayıklarken dikine doğranmasından kaynaklanıyor bence ...

yani önce fasulyelerimizin karalarını kopartıp sonrada onları önce 2-3 parça enine sonrada bu parçaları dikine kesiyoruz...

tenceremize yeteri kadar yağımızı koyup içine 2 tane kuru soğanı ince doğrayıp kavurmaya başlıyoruz...

hemen ardından tencereye 2 adet yeşil ve 1 adet kırmızı biberimizide doğrayıp ilave edip beraber kavuruyoruz...

bu arada soğanları ve biberleri kavuruken ocağın altı her zaman harlı olmasına  ve yağ ısındıktan sonra malzemelerin atılmasına dikkat etmek gerekli..

son olarak tepeleme 1 çorba kaşığı salçamızıda katıp biraz kavurduktan sonra yaklaşık 150-200 gr kadar  kıymamızı da ilave edip kıymaları ezerek karıştırıyoruz ki topak topak kalmasın yemeğin içinde ...

üstüne büyükçe 1 domateside doğradıktan sonra fasulyeleride ilave edip karıştırp tuzunu atıp kapağını kapatıp altını  iyice kısıp yavaş yavaş kendi suyunda pişmeye bırakıyoruz...

bu arada kettle yada demlikte suyumuzuda kaynatıyoruz...

fasulyeler iyice yumuşayıp sularını saldıktan sonra tenceremize 2 su bardağı su ilave edip fazulyeler pişinceye kadar az az su ilave ederek pişirmeye devam  ediyoruz ...

umarım güzel olur afiyet olsun...

(yaw arkadaş yemeğin resmini çekememiştim internetten bir resim aşırayım dedim bir kişimi fasulyeyi dikine doğramaz alem toptan tembel olmuş haberimiz yok ...)www.morfill.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder