file:///C:/Users/osener/AppData/Local/Temp/yandex_5595a10dc0cbe17c.html

fırında beşamel soslu sebzeli tavuk

akşam yaptığım bu yemek herkes tarafından çok beğenildi...

adını ne yazsam diye çok düşündüm ama maalesef yaratıcı bir isim bulamadım...

yapımı kolay olduğu gibi çok da hafif bir yemek oldu...

gelelim tarife...

başka sebzelerlede yapılabilecek bu tarifi ben patates ve kabakla yapmayı tercih ettim...

3 adet patates ve 3 adet kabağı küp şeklinde doğrayıp üzerlerinde hafif sıvı yağ gezdirdikten sonra birazda tuz ekleyip yağlı pişirme kağıdı serdiğim firin tepsisine yaydım...

fırını 250 derecede ayarlayıp üzerleri hafif kızarana kadar pişirdim...

bu sırada düdüklüde haşladığım 2 tavuk budunu didikleyerek derilerinden ve kemiklerinden ayırdım...

tabi siz tavuğun başka kısımlarını da kullanabilirsiniz, evde o an o vardı ben onu kullandım...

daha sonra sebzelerimi bir borcama yada benimki gibi biraz derin bir tepsiye alıp  üzerine parça tavuklarıda serptim...

beşamel sos için yarım çay bardağı sıvı yağda 2 tepeleme çorba kaşığı unu kavurup 1,5 çay kaşığı tuz ve topaklanmayacak şekilde yavaş yavaş yarım litre süt ekledim...

krema kıvamına geldiğinde sebzeli tavukğumun üzerine serip üzerine varsa biraz kaşar rendesi koyup fırının üst kısmını çalıştırarak biraz kızarttım...

umuyorum sizlere beğenirsiniz...

afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder