file:///C:/Users/osener/AppData/Local/Temp/yandex_5595a10dc0cbe17c.html

kuşbaşılı pide

bugünkü tarifimiz biraz pide tarzında...

pidemiz için gerekli olan ana maddemiz hamur tabiki..

hamurumuzu evde mayalayabileceğiniz gibi bir pideciden almak suretiylede yapabilirsiniz...

ben genelde vakit darlığından pideciden almayı tercih ediyorum...

üstü içinse 200 gr. yağsız kuşbaşı et 1 tane büyüğünden domates 2-3 tane köy biberi biraz tereyağı ve sıvıyağ yeterli oluyor...

ben  3 adet pide hamurunu tepsiyi yağlayıp gözelce yayıyorum...

ama daha büyük tepsisi olanlar 4 adet de yapabilirler...

kuşbaşı etlerimi ince ince doğrayıp kalın keskin bir bıçakla zırhla çeker gibi çok küçük parçalara ayırıyorum...

etleri bir kaseye alıp içine yine çok küçük doğradığım biberleri domatesleri de ilave ettikten sonra üzerine tuz karabiber az bir miktar tereyeğı ve birazda sıvıyağ ilave edip iyice karıştırıyorum...

karışımı açtığım hamurun üstüne yayıp 200 derece ısıttığım fırında kenarları kızarana kadar pişiriyorum...

sonra fırından çıkarttığım  pidemin üzerine bir miktarda kaşar rendeleyip fırında kaşarlar eriyinceye kadar demlendiriyorum....

pidenin daha yumuşak olmasını arzu edenler alttaki tepsiye biraz su koyup fırını nemlendirebilirler...

dilimleyip kuşbaşılı pide tadında yanında da soğuk bir ayranla afiyetle tüketebilirsiniz...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder