file:///C:/Users/osener/AppData/Local/Temp/yandex_5595a10dc0cbe17c.html

palamut buğulama

malum av sezonu açıldı...
bu senede palamut bol olacak gibi görünüyor...

eylül ayında daha palamutlar yağlanmadığından ızgarasını yapmak pek lezzetli olmayacakır...


zaten çok da lezzetli bir balık olmayan palamutun bence en lezzetli hali buğulaması oluyor...

ben buğulamayı yaparken sebze kullanmıyorum sadece kuru soğan ve limonla daha lezzetli oluyor bence...

gelelim nasıl yaptığıma...

önce halka şeklinde hazırlattığım palamutları karnıyarık tenceresi tarzında bir tencereye yeteri kadar sıvı yağ ile birlikte diziyorum...

üzerine yine çokda ince olmayan halkalar şeklinde doğradığım kuru soğanları ve kabuklarını hafifçe rendeleyip aynı şekilde dilimlediğim  limonlarımı da dizdikten sonra tencemin ağzını kapayıp kısık ateşte pişmeye bırakıyorum...

isteyenler bu aşamada üzerine birada tereyağı doğrayabilir lezzet katacaktır...

tabi bu arada benim yazmayı unuttuğum gibi sizde tuzunu atmayı sakın unutmayın:)

balıklarımız suyunu salıp tekrar çekmeye başladıktan sonra artık yenmeye hazır kıvama gelmiş demektir...

afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder