file:///C:/Users/osener/AppData/Local/Temp/yandex_5595a10dc0cbe17c.html

patatesli tavuk baget

yaza girmeye başladığımız bu günlerde hepimizin sebzeli yemekleri özlediğini düşünüyorum...

gerçi bizim tavuk domates ve biberli olacak ama kışın ben eve domates ve biber almıyorum, yani onlarıda yaz sebzesi kabul ediyorum...

her besini mevsiminde yemek hem daha lezzetli hemde daha sağlıklı oluyor diye düşünüyorum...

tarifimiz her zamanki gibi çok kolay ama lezzetli...

sulu yemek yemek isteyenler için şöyle ekmeğinizi batıra batıra yiyabileceğiniz bir yemek...

yemeği ben genelde tavuk bagetten yapıyorum ama her türlü parça tavuktanda yapabilirsiniz...

çelik ve derin bir tencereye az bir miktar sıvı yağ koyup içine bagetlerimizi atıyoruz...

sonra 2-3 tane patateside orta büyüklükte küpler halinde  doğrayıp üzerine ilave ediyoruz..

4-5 tane domatesi dörde bölüp onlarıda yemeğimize katıyoruz...

1 tane kırmızı biberi ve 5-6 tane yeşil biberi 2-3 parçaya bölüp onlarıda tenceremize atıyoruz...

üzerine 2 çay kaşığı kekik, tuz ve karabiberimizi ilave edip tencemizin kapağını tamamen kapatıyoruz...

ocağa koyup kısık ateşte şöyle en az 1 saat pişiriyoruz...

tavuklarımız ve sebzelerimiz suyunu salacak , o suda patatesler pişecek...

suyunu tam çektirmeden pişince altını kapatıp afiyetle yiyiyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder