file:///C:/Users/osener/AppData/Local/Temp/yandex_5595a10dc0cbe17c.html

patates yatağında beşamel soslu köfte...



çocuklara köfte patates dedinizmi akan sular duruyor...

hangi çocuğa sorsanız en sevdiğim yemek diyor...

bende bu köfte patates olayına yeni bir boyut katmak üzere kolları sıvadım :)

şekli sunumu daha güzel olsun, daha karizmatik  dursun diye biraz değişiklik yaptım...

hem yapımı daha kolay hemde daha havalı oldu diye düşünüyorum...

tarif için bize öncelikle 300 gr. kadar kıyma içine 1 çay kaşığı kimyon, 1/2 çay kaşığı karabiber, 1 çay kaşığı tatlı kırmızı toz biber, 1 çay kaşığı karbonat,  2 çorba kaşığı galeta unu, 1,5-2 çay kaşığı tuz ve yarım çay bardağı su ilave ederek yoğurduğumuz köfteye ihtiyacımız var...

köftemiz bir  kenarda biraz dinlenirken biz 4-5 tane kadar büyüğünden patatesi soyup, yıkayıp orta kalınlıkta yuvarlak dilimler halinde doğrayarak yağladığımız tepsiye dizerek 200 derecede ısınmış fırınımızda pişirmeye başlıyoruz...

bu arada ben yapışma riskine karşı patatesleri yağlı kağıtta fırınlayıp yemek için diğer tepsiye almayı tercih ediyorum...

bu arada küçük bir tencerede 2 çorba kaşığı unu bir miktar sıvı yağda kavurup üzerine 2 su bardağı sütü ve biraz da tuzu ilave edip orta ateşte karıştırarak  katı kıvamlı beşamel sosumuzu hazırlıyoruz

patatesleri fırından çıkartıp yassı yuvarlak hale getirdiğimiz köftelerimizi her patatese bir tane gelecek şekilde üzerilerine diziyoruz...

başka bir kapta 1,5 çorba kaşığı salçayı 1 çay bardağı suyla sulandırıp her köftenin üzerine biraz dökerek tekrar fırına atıyoruz...

köftelerimiz 5 dk. kadar piştikten sonra tekrar fırından çıkartıp bu kez üzerilerine hazırladığımız beşamel sostan bir miktar ilave edip üzeri kızarana kadar fırında pişiriyoruz...


biraz uğraşıyoruz ama güzel bir yemek olduğunu düşünüyorum...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder